Bananapi M2 Zero running MotionEye

I was struggling running MotionEye on my BPI M2 Zero but after a few days I successfully installed MotionEye. (NOT motioneyeos) Headless installation: First install “2020-04-28-raspbian-stretch-bpi-m2z-sd-emmc.img” on your SD card Take out your SD card and put it back in In the boot section copy or create an SSH file and your wpa_supplicant.conf file Put the SD card into the BPI M2 Zero Powerup and use PUTTY to SSH into your board User pi and password bananapi sudo apt-get update sudo apt-get upgrade this will end up with errors, but move on sudo apt clean and again ==> sudo apt-get upgrade this will run fine now without errors than install: MotionEye according this link. Any other link will fail.

Done

Hallo Eduard, Het lukt me niet om het raspian image te downloaden. Op welke site kan ik het vinden?

https://drive.google.com/drive/folders/1uRE8BppgDjK2TXH5kUIJ1_YrbAAW3HKF

Hallo Eduard, Het is gelukt om het image te downloaden en te schrijven naar sd kaart. Ook de goede wpa supplicant file, die ik nog had van mijn raspberries zero m1 en m2 heb ik er op weggeschreven. Kaartje in de banana en aangesloten op scherm, muis en toetsenbord. De raspian start goed op, maar muis en toetsenbord geven geen sjoege. Ondanks het lezen van de ibm verhalen lukt het me niet om ssh voor elkaar te krijgen. Kan je het voor mij uitleggen?

Behalve de wpa_supplicant moet je een file aanmaken en plaatsen met de naam SSH zonder extentie! Dus stop je sd kaart in een kaartlezer en lees het kasrtje met windows explorer. In de directory met rechter muisknop een nieuwe file aanmaken zonder extentie. SSH Check de SSH file daarna of het inderdaad geen extentie heeft met file properties Reject de kaartlezer en plaats het kaartje in de BPI

|Hallo Eduard, zover bedankt. Ik heb de SSH file zonder extensie en de WPA_supplicant file gecopieerd naar de boot section en het kaartje weer in de BPI gestopt. Raspian start weer op, maar nog steeds werken muis en keyboard niet. Dat doen ze wel op de raspberry pi. Op mijn Fritzbox 7590 heb ik gezocht naar de BPI om het IP adres te krijgen. Helaas wordt deze niet getoond ook niet bij niet actieve apparaten. Ik neem aan dat ik via het ip nummer in de BPI zou kunnen komen om met putty op de computer de genoemde commando’s te kunnen geven. Heb ik ook niet de BPI motioneye software nodig? Mvrgr. Johan

Heb net het ip adres gevonden en probeer in te loggen met putty. Gebruiker admin, maar geen idee wat het wachtwoord is,moet wel ingevuld worden

Hallo Eduard, Na wat gokken met pi en bananapi toch ingelogd en d boel geupgrade

Met Pi en bananpi is het gelukt om in te loggen en zelfs motion eye te installeren, maar veel van de andere instructies werkten niet. Het upgraden van motioneye leek wel te lukken, maar het weer opstarten van motioneye niet. Een groot probleem blijft dat de muis en het toetsenbord het nog steeds niet doen. Ik zag op internet, dat dit probleem zich vaker voordoet bij raspian

Ik gebruik een Wii wireless toetsenbord zonder probleem. Zo’n toetsenbord heeft ook een mousepad

De BPI m2 Z kan met hdmi scherm behoorlijk heet worden, vandaar dat ik altijd headless werk

Motioneye werkt geweldig voor mij inclusief het maken van foto’s en film recording via GPIO buttons

Zeker Buster gebruiken, niet upgraden naar Bullseye

Ik heb een Wii in huis, maar niet het toetsenbord. Het heet worden van de bananapi met beeldscherm heb ik geconstateerd. Ik gebruik een Logitec MK710 draadloos toetsenbord en draadloze muis met logitech dongle. heeft het altijd met al mijn bordjes gedaan. Ik zal niet upgraden naar bullseye.

Ja, dat logitech toetsenbord zal niet werken denk ik. Wat wel werkte bij mij was een USB extentie met voeding. Ik kon dan een traditioneel toetsenbord en muis gebruiken. Maar de Wii toetsenbord vind ik handiger.

Waarom zou het niet werken? Ligt het aan de bordjes (ik heb er twee) of aan het Busterpakket? Bedrade muizen en toetsenbordemn heb ik allemaal weggedaan. Zo wordt het een hopeloze zaak.